En RIKTIG insamling till ME

Jag erkänner att jag inte har frågat supermånga, men jag har fått ett tips om en organisation där pengarna går till ME-forskning på riktigt. Jag har försökt läsa på och den verkar vara okej. Om ni väntar någon dag kommer säkert någon på Flashback forskat fram något skit om dem om det finns att hitta.

Open medicine foundation: http://www.omf.ngo/

Jag har startat en fundraiser där målet är att donera tio gånger så mycket som Vanjas och Niklas 500 kr. Jag har börjat med 10 dollar och det gick smidigt att donera via Google pay.

Här är länken till fundraisern:

https://openmedicinefoundation.crowdchange.co/33932

Jag kan se emailadresserna ni skriver in (men andra besökare kan det inte).

Sedan har jag även en hälsning till Vanja och Niklas angående de 1.3 ethen på Woa gallerys konto: Om ni gör en vanlig donation utanför fundraisern går det bra att donera krypto. 😄

8 svar till ”En RIKTIG insamling till ME”

  1. […] En RIKTIG insamling till ME […]

    Gillad av 1 person

    1. Synd att nämna woa, men för mig är woa communityt

      Gillad av 1 person

      1. Fattar. Har läst din berättelse och förstår vad som gått förlorat, både det som blev och inte blev…

        Gilla

    2. Vilket fint initiativ istället för det andra luftslottet som lovade stort och gav noll till ME-forskningen.

      Gillad av 1 person

  2. Alltså allvarligt!! Er ilska och denna insamling är det finaste på _väldigt_ länge. TUSEN tack! ❤️❤️❤️

    Gillad av 1 person

    1. Det känns mer och mer som en fars, även om många är väldigt ledsna och känner sig svikna av Vanja

      Gillad av 1 person

  3. Som ME-sjuk – tack! Har stöttat OMF i många år, de känns som vårt största hopp. Men det går ju trögt när forskning mestadels finansieras av sjuka och anhöriga, eller privatpersoners välvilja överhuvudtaget. Forskning är dyrt!

    Tyvärr ger inte myndigheter i något land mycket anslag till ME alls, det är ju inte lika viktigt som tex manlig skallighet… Prioriteringar, som alltid!

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång